Jak nahlásit vzniklou škodu?

Škodu na majetku můžete nahlásit několika způsoby:

  • On-line (in English here)
  • Telefonicky: 488 125 125
  • ​​Pomocí mobilní aplikace
  • E-mailem: ​​hlaseni.PU@uniqa.cz (velikost příloh je max. 10 MB)
  • Vytištěným formulářem: přehled souvisejících formulářů naleznete níže (po vyplnění a podpisu zašlete formulář spolu s podklady ke škodě poštou na UNIQA pojišťovna, Evropská 136, 160 12 Praha 6 nebo faxem na číslo +420 225 393 777)

Formuláře k nahlášení škody:

Jak postupovat při vzniku škody?

  • Pokud máte podezření, že došlo ke spáchání trestného činu nebo pokusu o něj, přivolejte policii ČR.
  • Zabezpečte, aby se škoda dále nezvětšovala (např. uzavření přívodu vody, provizorní oprava  střešní krytiny).
  • Zdokumentujte vzniklou škodu (pořiďte fotografie všech poškozených věcí vcelku i detailně, a dále celkový pohled na místo škody)
  • Pokud je to možné, vyčkejte s celkovou opravou nebo s odstraňováním zbytků poškozených věcí na pokyny pojišťovny
  • Nahlašte UNIQA pojišťovně vznik škody a postupujte podle jejích pokynů, a to ihned po škodě (nejpozději do 30 dnů)

Jaké informace je potřeba sdělit?

  • číslo pojistné smlouvy
  • údaje pojistníka/pojištěného: jméno a příjmení/obchodní jméno, datum narození/IČO
  • datum, čas a místo vzniku škody
  • informace o příčině vzniku a rozsahu škody
  • popis vzniku škody
  • odhad výše škody
  • číslo bankovního účtu pro zaslání pojistného plnění

Jaké doklady je třeba předložit?

  • pořizovací doklad, kupní smlouva, potvrzení o zaplacení
  • doklady za opravu poškozené věci (např. faktura, paragon)
  • doklad o neopravitelnosti nebo neekonomičnosti opravy poškozené věci od specializované odborné firmy
  • odborná dobrozdání a posudky

Jak probíhá proces vyřízení škody?

  • Po nahlášení škody obdržíte její číslo a pokyny k dalšímu postupu (e-mailem nebo telefonicky).
  • Podle typu a rozsahu škody vás kontaktuje technik kvůli prohlídce škody. Případně obdržíte seznam dokladů a dokumentace, které je potřeba dodat.
  • Pokud máte možnost předložit při prohlídce škody pojistnou smlouvu, připravte si ji.
  • Po přidělení čísla škody můžete proces jejího vyřízení sledovat on-line.
  • Přes on-line portál můžete také vkládat dodatečné dokumenty potřebné pro vyřízení škody, stejně jako přes mobilní aplikaci.
  • Po doložení všech potřebných dokumentů likvidátor posoudí nárok a vyčíslí škodu.
  • Po ukončení šetření vás informujeme dopisem (případně i telefonicky) o výši pojistného plnění a způsobu provedení platby.

 

Jak se stanoví výše pojistného plnění?

Pojistné plnění za škodu lze vypořádat dvěma způsoby:

  • Rozpočtem nákladů na opravu (náklady vypočítáme automatizovaným výpočtovým systémem s využitím ceníků stavebních prací, internetových ceníků apod.).
  • Na základě předložení dokladů o úhradě za provedené práce za účelem odstranění škody odbornou firmou (dodavatelsky). V tomto případě nejprve zašlete likvidátorovi návrh na provedení opravy formou položkového rozpočtu (výpis položek k opravě včetně předpokládaných nákladů na opravu).

 

Nevíte si s něčím rady? Kontaktujte naše klientské call centrum na čísle 488 125 125.