Roční a daňové výpisy 2023

Nejčastější otázky a odpovědi v souvislosti s rozesílkou výpisů

Doplňkové penzijní spoření

Roční výpis budeme postupně rozesílat podle nastavené komunikace (e-mailem nebo poštou) klientům od 19.1.2024.

Potvrzení o výši přijatých a identifikovaných příspěvků budeme rozesílat našim klientům od 19.1.2024. Toto potvrzení zašleme všem klientům, kteří budou splňovat zákonné požadavky k daňové uznatelnosti. Potvrzení budeme rozesílat podle nastavené komunikace spolu s ročním výpisem, a to elektronicky anebo prostřednictvím poštovních doručovatelů.

Od ledna 2017 si můžete ze zdaňovacího základu odečíst až 24 000 Kč. Pro úlevu na dani z příjmu se vám započítají platby z měsíců, ve kterých Vaše příspěvky hrazené v souladu se smlouvou přesáhly 1 000 Kč (znamená to, že od uhrazené částky v daném měsíci se odečte 1 000 Kč a výsledná suma může být použitá pro účely slevy na dani). Nárok vám vzniká také v případě, že je Váš příspěvek smluvně nastaven na menší částku jak 1 000 Kč za předpokladu, že byl v kalendářním roce 2023 uhrazen mimořádný příspěvek účastníka, který přesáhl stanovenou hranici k daňové uznatelnosti.

Pokud potřebujete potvrzení o výši smluvně uhrazených příspěvků na vaši smlouvu dříve, než bude zpřístupněno a začneme vám ho hromadně doručovat, můžete si ho vytvořit a stáhnout ze svého osobního účtu moje UNIQA.

 

Po přihlášení do osobního účtu si otevřete detail vaší smlouvy a přejděte do sekce „Výpisy a platby“, kde v části „Výpisy a potvrzení“ máte možnost vytvořit si Daňový výpis za rok 2023. Po zadání požadavku se potvrzení vygeneruje nejpozději do 24 hod., a vytvořený dokument najdete v sekci „Dokumenty“ v části „Vaše žádosti o generování dokumentů“, kde si ho můžete stáhnout.

Daňové výpisy rozesíláme v tomto období všem klientům, kterým na ně vznikl nárok, ve stanovených zákonných lhůtách, podle nastavené formy komunikace na kontaktní údaje ze smlouvy, nejpozději do konce ledna.

 

Doporučujeme zkontrolovat si platnost kontaktních údajů ve smlouvě v osobním účtu moje UNIQA. Ve svém účtu máte možnost tyto údaje změnit, a jakmile bude změna zpracovaná a propíše se do smlouvy, vytvořit si upravený roční/daňový výpis (pokud vaše smlouva splňuje zákonný nárok). Ve svém účtu si otevřete sekci s výpisy a potvrzeními a vytvořte si výpis, který potřebujete. V případě, že systém ještě nenabídne možnost generovat výpis za rok 2023, je potřebné ještě počkat do spuštění generovaní dokumentu pro dané zdaňovací období.

 

Při elektronickém zasílání na váš e-mail vás požádáme o kontrolu veškerých složek ve schránce, včetně složek SPAM a Nevyžádaná pošta. Stává se, že naše e-maily vyhodnotí některé poštovní schránky nesprávně, a náš e-mail zařadí do této kategorie.

Roční výpis nebo daňové potvrzení vám zašleme prostřednictvím aplikace Úschovna. Na e-mailovou adresu vedenou ve smlouvě, obdržíte odkaz do Úschovny a na evidované telefonní číslo SMS s verifikačním kódem (doručení SMS kódu může být až 48 hod. pod doručení e-mailu), který vložíte do příslušného políčka v Úschovně. Poté už budete moci kliknout na tlačítko Načíst soubory a dokument si stáhnout.

Pokud SMS kód ani po 48 hodinách nedorazí nebo ho omylem smažete, máte možnost si ho obratem znovu vygenerovat přímo přes odkaz na úschovnu, který obdržíte v e - mailu.

Pokud jste z potvrzení zjistil/a, že máte nesprávně uvedené osobní anebo kontaktní údaje, nahlaste nám jejich změnu jednoduše on-line prostřednictvím osobního učtu moje UNIQA. Návod k přihlášení a změně najdete v sekci níže.

 

K zadávaní změn prostřednictvím moje UNIQA je potřebné, abyste byli ověřeným uživatelem. Bez ověření uživatele není možné zadat požadavku o změnu údajů ve vaší smlouvě. K ověření nám stačí, nahrát podle pokynů v osobním účtu, váš aktuálně platný doklad totožnosti.

V osobním účtu moje UNIQA najdete aktuální údaje o vašich aktivních smlouvách a získáte možnost on-line požádat o vybrané změny ve své smlouvě. Při prvním přihlášení klikněte na tlačítko "Jak se přihlásit?", zadáte číslo smlouvy, nastavíte si svoje nové heslo a potvrdíte. Následně obdržíte na svůj telefon vedený ve smlouvě SMS s jednorázovým kódem pro přihlášení.

 

V případě, že vám systém neumožní vygenerovat SMS kód z důvodu chybějícího anebo nesprávného tel. čísla, kontaktujte naši zákaznickou linku na tel. čísle 488 125 125.

 

K zadávaní změn prostřednictvím moje UNIQA je potřebné být ověřeným uživatelem. Bez ověření uživatele není možné zadat požadavek na změnu údajů ve vaší smlouvě. K ověření nahrajte podle pokynů v osobním učtu svůj aktuálně platný doklad totožnosti.