Kupní cena činila 295 milionů EUR. Odprodej společnosti UNIQA Assicurazioni SpA a dceřiných společností UNIQA Previdenza SpA a UNIQA LifeSpa zapadá do celkové dlouhodobé strategie skupiny UNIQA, kterou zahájila v roce 2011. V rámci ní se chce koncern soustředit na pojistné obchody na klíčových trzích, kterými jsou Rakousko a země širší Střední a Východní Evropy.

S tím souvisely naopak akvizice společností na trzích Chorvatska a Srbska, kde předloni UNIQA významně posílila. Trhy v ČR, na Slovensku, v Maďarsku a Polsku rostou organicky díky příznivé ekonomické situaci, a potenciál meziročního růstu pojistného zdejších entit UNIQA se aktuálně pro nejbližší roky odhaduje na pět až šest procent.

V Rakousku se hodlá UNIQA angažovat jako jednička v soukromém zdravotním pojištění (tržní podíl téměř 50 %) v komplexní péči o zdraví zákazníků ve vlastní nebo partnerské síti privátních klinik a nemocnic. V minulosti v souladu se strategií ustoupila UNIQA od svých doplňkových aktivit v médiích a v hotelnictví a odprodala i svoji společnost v Německu zaměřenou na speciální pojištění, například automobilových veteránů nebo hudebních nástrojů.