Česko-rakouská pojišťovna se velmi rychle etablovala na dynamicky se vyvíjejícím trhu a vždy patřila do desítky nejsilnějšího hráčů. Nejprve se profilovala jako majetkový pojistitel, později přidala i životní segmenty. Významnými počiny z devadesátých let bylo například spuštění havarijního pojištění v roce 1995, anebo první on-line cestovní pojištění vůbec v roce 1999. Za škody z povodní v roce 2002 vyplatila UNIQA více než miliardu korun.

Během posledních patnácti let vybudovala UNIQA moderní centrálu na Evropské ulici, a také servisní a později i prodejní klientské call centrum. Nabídla řadu jedinečných produktů a služeb, například včasné varování před nepřízní počasí MeteoUNIQA, první autopojištění podle nájezdu kilometrů SafeLine nebo značkové pojištění Hyundai. V roce 2013 úspěšně integrovala 27.000 klientů DIRECT Pojišťovny, která se rozhodla trh opustit. V letech 2016, 2017 a 2018 získala UNIQA prestižní ocenění Czech Business Superbrand. Generální ředitel Martin Žáček bych zvolen Pojišťovákem roku dokonce čtyřikrát v letech 2012, 2015, 2016 a 2017.

Vzhledem k úspěšnému rozvoji bylo sjednoceno představenstvo české UNIQA i její sesterské slovenské UNIQA, a posledních několik let působí paralelně v řízení na obou stranách hranic.

UNIQA pojišťovně patřila koncem loňského roku osmá příčka na českém pojistném trhu s pojistným ve výši 6,5 miliardy korun ročně a podílem 5,3 %. Více než 80 % pojistného připadalo na neživotní segmenty, v nichž UNIQA obsadila sedmé místo s podílem 6,8 %. Za celou éru svého působení na českém pojistném trhu řešila UNIQA na 1,6 milionu škod, vyplatila na pojistných plněních souhrnně 36,5 miliardy korun a státu odvedla na daních 940 milionů korun.