Letošní ročník soutěže proběhl už podesáté. Projekt si klade za cíl poskytnout veřejnosti ucelený obraz o finančním trhu a pomoci jí zorientovat se v aktuální nabídce a úrovni služeb. V hlavní kategorii Nejlepší neživotní pojišťovna, kterou letos UNIQA ovládla, se hodnotí desítky kritérií rozdělených do dvou základních oblastí – klientského pohledu a akcionářského pohledu. Potřebná data jsou shromažďována z webových stránek, sazebníků a výročních zpráv. Nedílnou součástí podkladů pro analýzy jsou také četná mystery testování (shopping, calling, mailing) u všech hodnocených institucí. Při hodnocení se zohledňují také vybrané hospodářské ukazatele, které dokládají ekonomické zdraví.

„Jsem velmi rád, že jsme navázali na loňské druhé místo v kategorii Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna. Poslední tři roky rosteme v neživotním pojištění velmi dynamicky a naše přírůstky se řadí k největším na celém trhu. V řadě odvětví je růst dokonce opakovaně dvouciferný. Vzhledem k všestrannému screeningu pojišťoven, který vyhlášení předchází, si ocenění velmi vážíme. Chtěl bych poděkovat všem zaměstnancům naší společnosti, kteří
svoji každodenní poctivou prací za těmito výsledky stojí,“ zhodnotil vítězství UNIQA pojišťovny její generální ředitel Martin Žáček.

V rámci neživotního pojištění se UNIQA pojišťovně daří dlouhodobě. Za prvních devět měsíců roku 2018 vzrostlo předepsané neživotní pojistné o 7,8 % a počet pojistných smluv o 9,3 %. Nejvíce posílilo už několikáté období po sobě pojištění aut: pojistné v povinném ručení vzrostlo meziročně o 19 % a v havarijním pojištění o 14 %. Dvojciferným tempem narostlo i pojištění občanského majetku (15 %) a cestovní pojištění (11 %). Neživotní pojištění přináší UNIQA 84 % veškerého pojistného, zbytek připadá na životní odvětví.