Česky

 

Silný partner pro Vaši budoucnost

Oblast finančních služeb je státem přísně regulovaný a dozorovaný sektor a prodej akcií společnosti AXA a transakce sloučení společností pod značku UNIQA nemá žádný vliv na existující i nové smlouvy klientů skupiny AXA Česká republika a Slovensko. 

Chceme Vás ubezpečit, že tato transakce neznamená aktuálně žádnou změnu a není potřeba z Vaší strany podnikat žádné kroky.

I nadále můžete využívat všechny produkty a služby, na které jste zvyklí. Jsme Vám i nadále k dispozici na stávajících obchodních místech a telefonních číslech. 
 

 

Sloučení společností v otázkách a odpovědích

Základní pojmy 

Akvizice znamená převzetí aktivit společností AXA cestou jejich koupě, v tomto případě entit AXA na trzích ČR, SR a Polska. V souvislosti s transakcí se lze setkat i s pojmy merger (sloučení, splynutí) nebo integrace.

Integrací se rozumí spojení vize, dále procesů, systémů, organizace, lidských zdrojů, financí, interní kultury a dalších atributů do jediné společnosti UNIQA.

Closingem se rozumí uzavření obchodní transakce, kdy UNIQA získala všechny potřebné souhlasy dozorových orgánů a regulátorů: Evropské komise i centrálních bank Česka, Slovenska a Polska. Skupina UNIQA se stává vlastníkem společností AXA v ČR, SR i v Polsku.

Motivace a strategické pozadí 

  • UNIQA je na trzích v regionu CEE už mnoho let činná a profitabilní
  • Podařilo se rozšířit a zlepšit naši obchodní síť mimo jiné i obchodními kooperacemi (bankopojištění, svět dealerů nových i ojetých aut, okrajově i srovnávače)
  • Za poslední měsíce jsme poznali potenciál lidských zdrojů AXA, přičemž tímto krokem vytěžíme přístup ke globálnímu know-how, jež bude vhodně doplňovat stávající tým pracovníků UNIQA
  • Akvizicí může značka UNIQA trvale posílit svoji tržní pozici a zabezpečit si ji
  • UNIQA se touto akvizicí stane jednou z předních pojišťovacích skupin v regionu CEE
  • Touto koupí posiluje UNIQA tržní pozici ve velmi konkurenčním a dynamickém růstovém prostředí CEE. Ve všech třech zemích (PL, CZ, SK) zaujímá nyní UNIQA pozici mezi TOP 5 pojistiteli a posílí díky akvizici v PL, CZ a SK trvale v celém regionu CEE o 5 milionů zákazníků s objemem dodatečného pojistného cca 800 milionů EUR ročně. Kmen zákazníků značky UNIQA se tak v Evropě jednorázově zvýší na celkových 15 milionů.
  • Společnosti ve třech zemích se výborně hodí do našeho obchodního profilu:
    ▪ vyvážené portfolio s podílem s převažujícím pojištěním osob v Česku a zejména na Slovensku
    ▪ dodatečných 800 milionů EUR na pojistném na třech trzích
    ▪ přibude 5 milionů nových zákazníků v Česku, na Slovensku a v Polsku
    ▪ tyto tři trhy patří ke klíčovým trhům UNIQA v regionu CEE
    ▪ akvizicí můžeme podstatně zlepšit naši profitabilitu

AXA je globální finanční skupina, která se aktuálně hodlá soustředit na trhy jinde ve světě, kde spatřuje větší potenciál. Vnímá, že na trzích střední Evropy se doposud nepodařilo získat takový tržní podíl, který by garantoval do budoucna rentabilní činnost. AXA vyhodnotila, že její vývoj na trzích střední Evropy neodpovídá jejím ambicím v oblasti profitability.

  • Po převzetí bude UNIQA číslem 5 v regionu CEE a v každém ze tří trhů se dostane mezi TOP 5 pojišťoven (Česko a Polsko 5; Slovensko 4).
  • Tím se dostáváme nejen do první ligy, nýbrž posilujeme vnímání značky UNIQA v těchto zemích a upevňujeme tržní pozici.
  • UNIQA se stává jednou z vedoucích pojišťovacích skupin v CEE.
Spojením do jednoho brandu AXA zcela odejde z trhu pro oblast pojištění, investic a penzí. Společnost bude vystupovat pod značkou UNIQA.

Detaily a finanční informace k fúzi  

15. 10. 2020.
Kupní cena činí přibližně 1 miliardu EUR.
Pro akvizici nebylo nezbytné navýšení kapitálu. Koupě byla financována z vlastních prostředků koncernu a rovněž z emise 10letých senior bondů v objemu 600 milionů EUR. Rychlé úspěšné umístění bondů je hodnoceno jako vyjádření důvěry investorů v akviziční strategii UNIQA.

I po uskutečněné akvizici je UNIQA nadále velmi dobře kapitálově vybavena. Ratingová agentura Standard & Poor´s potvrdila rating „A“ dlouhodobé bonity a finanční síly skupiny UNIQA
  • I po akvizici je UNIQA nadále velmi dobře kapitálově vybavena. Ratingová agentura Standard & Poor´s potvrdila rating „A“ dlouhodobé bonity a finanční síly skupiny UNIQA.
  • Cílová kvóta UNIQA činí 155-190 %.
  • Po closingu se nachází kvóta UNIQA v horní dimenzi cílového koridoru 155-190 %.

Spojením do jednoho brandu AXA zcela odejde z trhu pro oblast pojištění, investic a penzí. Společnost bude vystupovat pod značkou UNIQA.

Vliv sloučení na klienty AXA a jejich smlouvy 

Pro klienty v Česku a na Slovensku se v tento okamžik nic nemění. I nadále tak můžete využívat produkty a služby, na které jste zvyklí, a nemusíte podnikat žádné další kroky. Podmínky Vaší smlouvy jsou platné a nemohou být změněné bez Vašeho souhlasu.

Ano. Podmínky smluv nelze bez dohody s klientem jednostranně měnit.

O výročí budete informován standardním způsobem, jak jste byli doposud zvyklí.

Ve veškerých záležitostech, které se týkají Vašich smluv s AXA se i nadále obracejte na svého obchodního zástupce, na kontaktní údaje uvedené na www.uniqa.cz, na UNIQA linku +420 488 125 125, e-mailem na info@uniqa.cz anebo na původní pobočky AXA.

Pojistné události můžete hlásit on-line na www.uniqa.cz v sekci Hlášení škod anebo telefonicky na UNIQA lince +420 488 125 125.

Na způsobu vyřizování pojistných událostí se nic nemění. Pokračujte, prosím, s procesem hlášení, který jste započali (on-line, telefon…). Jakékoli dotazy Vám rovněž zodpoví UNIQA linka.

Závazky vyplývající ze smlouvy uzavřené se společností AXA jsou nadále platné. Přiznané pojistné plnění bude vyplaceno.

Poskytovatelem asistenčních služeb, sjednaných na smlouvě u společností AXA je i nadále společnost AXA Assistance, která není součástí sloučení s UNIQA.

Ano. Zelená karta od AXA je platná na dobu, na kterou byla vydána. Na další období Vám bude zaslána standardně při výročí Vaší smlouvy karta nová.

Pobočky jsou označeny logem UNIQA, a i nadále jsou Vám plně k dispozici, jak jste byli doposud zvyklí. Naším cílem je zajistit, aby byly všechny pobočky schopny plně obsloužit všechny klienty. Tento proces bude mít ze začátku určitá omezení, a to jak technická, tak i právní. Naši kolegové v síti jsou však plně informováni a instruováni tak, aby dokázali Váš požadavek zpracovat a odevzdat na správné místo.

Osobní účet (Moje AXA) zůstane plně funkční pro náhled a správu Vašich smluv. Změnil jen svůj název a najdete ho na moje.uniqa.cz. Po zadání čísla smlouvy se přihlaste údaji, které jste měli dosud nastavené.

Nový subjekt UNIQA se bude starat o tzv. podkladová aktiva, která slouží k určení dosaženého zhodnocení na Vaší životní pojistce, úplně stejně jako tomu bylo v původní společnosti. Právě proto bylo součástí celé transakce i převzetí investiční společnosti, která se o tato aktiva starala.

Bude dále pokračovat bez jakékoli změny se všemi povinnostmi a právy, které ze smlouvy vyplývají. Pouze v okamžiku, kdy se obě společnosti spojí do jedné, tak jako je plánováno, bude tyto závazky vůči Vám plnit UNIQA.

Ne, pojišťovna není oprávněna jednostranně měnit pojistnou smlouvu a to ani pokud dochází k převodu pojistného kmene na jinou pojišťovnu, nebo ke sloučení kmenů více pojišťoven.

Ne, všechny smlouvy poběží jako dosud, nebudou se měnit ani účty, na které je třeba hradit pojistné. O všech případných změnách Vás budeme včas předem informovat.

Ano, pokud nebude likvidace dokončena okamžiku fúze obou společností, tak pojistné plnění vyplatí pojišťovna, do které byla smlouva převedena, tedy UNIQA. Vaši likvidaci dokončí zpravidla i tentýž člověk, jen bude mít "na hlavě novou značku".

Vaše současná smlouva zůstane nadále v platnosti ve stavu, v jakém byla při změně společnosti. Pojišťovna není oprávněna jednostranně měnit pojistnou smlouvu a to ani pokud dochází k převodu pojistného kmene na jinou pojišťovnu, nebo ke sloučení kmenů více pojišťoven. Všechny smlouvy poběží jako dosud, nebudou se měnit ani účty, na které je třeba hradit pojistné. O všech případných změnách Vás budeme včas předem informovat.

Cena pojištění se kvůli tomuto spojení nijak nezmění. Samozřejmě, ceny některých produktů se při výročí mění například kvůli dohodnuté indexační doložce, ale i tyto mechanismy zůstanou beze změny.

Cílovým stavem je, aby všechny pobočky byly schopny plně obsloužit všechny klienty. Tento proces bude mít na začátku určitá omezení a to jak technické, tak i právní. Připravujeme instrukce pro naše kolegy v obchodní síti tak, aby byli schopni Váš požadavek zpracovat a předat na správné místo.

Zůstane plně funkční a k dispozici pro všechny klienty AXA. Portál bude muset postupně změnit svůj název, jelikož bude pod značku UNIQA. Klienti AXA však v něm i nadále naleznou informace o svých smlouvách tak, jako dosud.

Pro klienty AXA zachováváme všechny podmínky, které mají sjednané v pojistných smlouvách, to znamená i všechny služby. Cílem spojování je moci poskytnout všem našim klientům ještě lepší servis. Je tedy logické, že se budeme snažit v budoucnu vzít to nejlepší z obou společností.

V případě, že se o Vás stará někdo z vlastní obchodní sítě AXA nebo pokud máte smlouvu s externím poradcem (samostatný finanční agent = SFA), mohou se o Vás i nadále starat, protože celá interní síť přejde společně s pojišťovnou do UNIQA a také stávající dohody s SFA budou nadále platné pro spolupráci pod hlavičkou UNIQA.​

V drtivé většině případů to není potřeba. Tím, že UNIQA bude vstupovat "do bot" AXA se všemi existujícími právy a povinnostmi (například existující vinkulace), vše proběhne automaticky. Potřeba může vzniknout pouze tehdy, pokud jste si takovou povinnost explicitně s někým dohodli. S takovým typem dohod se v praxi nesetkáváme a určitě nejsou běžné pro běžné spotřebitelské smlouvy (například při vinkulaci pro banky a jiné finanční instituce).​

 

Průběh fúze

Průběh fúze společností AXA a UNIQA

Spolu silnejší

Oznámení o sloučení pojišťoven

Pro média

Tiskové zprávy a oznámení