O nás > Pro média > Mešká vám let nebo ho zrušili? Zjistěte, kdy máte nárok na náhradu a co kryje pojištění

Mešká vám let nebo ho zrušili? Zjistěte, kdy máte nárok na náhradu a co kryje pojištění

12.08.2025

Cestující napříč Evropou v současnosti čelí častým zpožděním a rušením letů. Někteří se svého letu nedočkají, jiní musejí čekat nepřiměřeně dlouho. Časté jsou také problémy se zavazadly, která buď nedorazí, nebo jsou poškozená. Přinášíme přehled doporučení, jak v takových situacích postupovat, a informace o tom, kdy vzniká nárok na náhradu v rámci cestovního pojištění.

Prskavec pozvanka

 

„Pokud dojde ke zrušení nebo zpoždění letu, který zajišťuje evropská letecká společnost nebo má odlet z některé země EU, cestující mají podle evropské legislativy nárok na odškodnění. Doporučujeme obrátit se přímo na leteckou společnost na letišti nebo využít služeb v rámci pojištění Cestujeme+, v jehož rámci pomůžeme klientům uplatnit nárok na finanční kompenzaci od leteckých dopravců,“ radí Ivana Menclová, manažerka pojištění osob UNIQA.

Upozorňujeme, že zrušený let není automaticky pojistnou událostí. U UNIQA jsou náklady vzniklé zpožděním letu nebo zavazadel kryty v rámci asistenčních služeb – není nutné sjednávat speciální rozšířené balíčky.

Pokud dojde ke zpoždění letu, klient by se měl nejprve obrátit na leteckou společnost. Teprve pokud by tam neuspěl, může kontaktovat pojišťovnu. UNIQA v těchto případech proplácí pouze náklady na nezbytné potřeby (hygienické potřeby, nutné oblečení a občerstvení) a případně i ubytování, pokud je odmítne uhradit dopravce – maximálně však do výše 5 000 Kč, a to pouze v případě, že zpoždění letu trvá déle než 6 hodin. V případě zpoždění zavazadel platí podobné podmínky jako u meškání letu (vyjma uhrazení ubytování) – UNIQA proplácí náklady na nezbytné potřeby od 7. hodiny zpoždění, a to ve výši 500 Kč za každou ukončenou hodinu, maximálně do 5 000 Kč.

„Pokud má klient sjednané připojištění zavazadel, je nezbytné, aby ztrátu nebo poškození nejprve nahlásil přímo na letišti a vyžádal si dokumenty jako Damage Report nebo Property Irregularity Report (PIR), které jsou klíčové při hlášení pojistné události pojišťovně. Bez nich není možné uplatnit nárok na pojistné plnění,“ upozorňuje I. Menclová.

Dále v rámci připojištění stornovacích poplatků je možné uplatnit storno, pokud pojištěný v den odjezdu nemůže nastoupit na cestu například kvůli nezaviněné dopravní nehodě soukromého nebo veřejného dopravního prostředku.