Roční a daňové výpisy 2022

Nejčastější otázky a odpovědi v souvislosti s rozesílkou výpisů

Podílové fondy

Roční výpis z podílových fondů budeme postupně rozesílat podle nastavené komunikace všem klientům od 7.2.2023. Od tohoto data budete mít možnost si ho rovněž vytvořit i v osobním účtu moje UNIQA.

Součástí ročního výpisu bude detailní přehled pohybů na vaší smlouvě z předcházejícího kalendářního roku. Při každém realizovaném odkupu podílových listů vám uvedeme výši vyplaceného výnosu, který je potřebné případně zdanit, pokud nebudou splněny podmínky osvobození od zdanění. Doporučujeme povinnost zdanění dosáhnutého výnosu v odkupu konzultovat s daňovým poradcem.

Roční výpisy rozesíláme v tomto období veškerým klientům v stanovených zákonných lhůtách. Roční výpis rozešleme veškerým klientům podle nastavených kontaktních údajů nejpozději do konce února.

 

Doporučujeme vám ale zkontrolovat si nastavené kontaktní údaje ve smlouvě prostřednictvím osobního účtu moje UNIQA. Ve svém účtu máte možnost tyto údaje změnit a případně si vytvořit váš roční výpis. Využijte tuto možnost, pokud jste zjistili, že vaše údaje jsou v systému uvedené nesprávně. Ve svém účtu si otevřete sekci s výpisy a potvrzeními a vytvořte si výpis, který potřebujete. V případě, pokud nebudete mít ještě možnost vytvoření za rok 2022, je potřebné ještě počkat, jakmile možnost generovaní pro rok 2022 spustíme v osobním účtu.

 

Při doručování na váš e-mail vás požádáme o kontrolu veškerých složek ve schránce, i SPAM a Nevyžádaná pošta. Stává se, že naše e-maily vyhodnotí některé poštovní schránky nesprávně a náš e-mail zařadí do této kategorie.

Roční výpis k podílovým fondům vám zašleme prostřednictvím naši aplikaci Úschovna. Na váš e-mail vám zašleme e-mail se speciálním odkazem, pomocí kterého si načtete dokumenty, které vám zasíláme. Tento dokument bude chráněný heslem a heslo pro otevření souboru vám zašleme na vaše nastavené kontaktní tel. číslo (doručení SMS kódu může být až 48 hod. po doručení e-mailu).

Pokud jste z dokumentů zjistili, že máte nesprávně uvedené osobní anebo kontaktní údaje, nahlaste nám jejich změnu jednoduše on-line prostřednictvím osobního učtu moje UNIQA.

K zadávaní změn prostřednictvím moje UNIQA je potřebné, abyste byli ověřeným uživatelem. Bez ověření uživatele není možné zadat požadavku o změnu údajů ve vaší smlouvě. K ověření nám stačí, nahrát podle pokynů v osobním učtu, váš aktuálně platný doklad totožnosti.

V osobním učtu moje UNIQA najdete aktuální údaje o vašich aktivních smlouvách a získáte možnost on-line požádat o vybrané změny ve své smlouvě. Při prvním přihlášení klikněte na tlačítko Registrace, zadáte číslo smlouvy, nastavíte si svoje nové heslo a potvrdíte. Následně obdržíte na svůj telefon vedený ve smlouvě SMS s jednorázovým kódem pro přihlášení.

 

V případě, že vám systém neumožní vygenerovat SMS kód z důvodu chybějícího anebo nesprávného tel. čísla, kontaktujte naši zákaznickou linku na tel. čísle 488 125 125.

 

K zadávaní změn prostřednictvím moje UNIQA je potřebné být ověřeným uživatelem. Bez ověření uživatele není možné zadat požadavek na změnu údajů ve vaší smlouvě. K ověření nahrajte podle pokynů v osobním učtu svůj aktuálně platný doklad totožnosti.