Projekt Nejlepší pojišťovna a Nejlepší banka si klade za cíl poskytnout veřejnosti ucelený obraz o finančním trhu a pomoci jí zorientovat se v aktuální nabídce a úrovni služeb. 

V kategorii Nejlepší životní pojišťovna, v níž letos UNIQA obsadila cenné třetí místo, se hodnotí desítky kritérií rozdělených do dvou základních oblastí – klientského pohledu a akcionářského pohledu. Potřebná data jsou shromažďována z webových stránek, sazebníků a výročních zpráv. Nedílnou součástí podkladů pro analýzy jsou také četná mystery testování (shopping, calling, mailing) u všech hodnocených institucí. Při hodnocení se zohledňují také vybrané hospodářské ukazatele, které dokládají ekonomické zdraví.

„Loni jsme touto dobou oslavovali vítězství v kategorii Nejlepší neživotní pojišťovna. Letos jsme se prosadili mezi životními pojišťovnami. Dokazuje to naše úspěšné rozkročení v oblasti produktů a služeb a univerzálnost, a v neposlední řadě ekonomické zdraví. Umístění mezi 12 soupeřícími společnostmi je vyšší, než jaké odpovídá našemu aktuálnímu pořadí podle tržního podílu. A ocenění si vážíme o to více, že jsme ho obdrželi po všestranném několikaměsíčním screeningu pojišťoven, který vyhlášení předcházel. Chtěl bych poděkovat všem zaměst ancům naší společnosti, kteří svojí každodenní prací za tímto výsledkem stojí,“ zhodnotil bronz UNIQA pojišťovny její generální ředitel Martin Žáček.

Aktuálně má UNIQA pojišťovna ve svém kmeni okolo 200.000 pojistných smluv na životní pojištění. Za prvních 9 měsíců roku zvýšila UNIQA předpis životního pojistného bezmála o 2 %. Na životní pojistné připadá v portfoliu UNIQA asi 15 % celkového ročního objemu. 

O společnosti UNIQA
UNIQA pojišťovna vyvíjí své aktivity na českém pojistném trhu již šestadvacet let. Jako univerzální pojišťovna nabízí kompletní paletu pojistných produktů pro občany i korporátní klienty. Podle objemu pojistného figuruje v sedmičce nejsilnějších pojišťoven v ČR. UNIQA pojišťovna je součástí skupiny UNIQA Group, která je nyní aktivní na 18 evropských trzích a obsluhuje bezmála 10 milionů klientů.