Na bázi APE, tj. s poměrným započtením jednorázového životního pojištění na bázi deseti let, předepsala UNIQA loni 7,584 miliardy korun a vzrostla o 8,64 %. Během roku 2019 si upevnila tržní podíl na 5,6 % a sedmé místo v žebříčku pojišťoven u nás.

„Máme za sebou nebývale úspěšný rok. Nikdy předtím jsme meziročně nedosáhli přírůstku pojistného na úrovni přes 600 milionů korun jako loni. Pomáhá nám nadále silná kondice českého hospodářství a rostoucí mzdy. Náš tržní podíl stoupl jak v neživotním, tak i životním pojištění. A náš zisk byl historicky nejvyšší,“ shrnul hlavní výsledky CEO Martin Žáček.

Podíl pojistného připadající na neživotní segmenty loni opět nepatrně stoupl. Koncem roku 2019 činil téměř 85 % celkového objemu pojistného. Neživotní pojistné vzrostlo meziročně bezmála dvouciferně (přesně o 9,9 % na celkových 6,450 miliardy korun. Nejvíce se dařilo v odvětvích s dvouciferným přírůstkem. Zasloužily se o to hlavně havarijní pojištění (14,6 %), povinné ručení (11,9 %) a požární pojištění firem (13 %), Za nimi se pozitivně vyvíjelo i pojištění odpovědnosti a cestovní pojištění (shodně 7,5 % %). Pojištění vozidel těžilo z dynamického přísunu nových zákazníků. V povinném ručení získala UNIQA meziročně o 8,5 % klientů více. Podle celkové výše předepsaného pojistného figurovala UNIQA koncem roku 2019 v havarijním pojištění na čtvrtém, v povinném ručení na sedmém místě na trhu.

Tržní podíl UNIQA posílil v neživotním pojištění na 7 %, což odpovídá 6. místu mezi pojišťovnami.

Životní pojištění (na bázi APE) přispělo v UNIQA celkem částkou 1,172 miliardy korun. Běžně placené životní pojištění činilo 1,130 miliardy korun a meziročně posílilo o 2,1 %. Jednorázově placené životní pojištění meziročně ztratilo 29 %; nadále zůstává spíše doplňkovým produktem.

Tržní podíl UNIQA v životním pojištění byl 2,5 % (desáté místo).

Celková škodovost v neživotním pojištění byla i přes opakovaný výskyt velkých kalamitních škod (dvě vichřice Eberhart na jaře a Mortimer na podzim, bouře s krupobitím na přelomu června a července) na úrovni 54,2 %, o něco málo lepší než předloni (54,8 %), a tedy znovu velmi příznivá.

Ve kmeni UNIQA pojišťovny bylo ke konci prosince 2019 celkem 962.617 pojistných smluv – meziročně o 5,6 % více.

Hospodářský výsledek UNIQA pojišťovny činil před zdaněním 760 milionů Kč (v roce 2018 to bylo 407,1 milionu Kč, meziroční nárůst o 86,7 %); po zdanění pak 612,5 milionu Kč (v roce 2018 to bylo 323,9 milionu korun, meziroční nárůst o 89,1 %).

Mateřský koncern UNIQA Insurance Group se sídlem ve Vídni, jehož je česká UNIQA součástí, má za sebou podle slov CEO Andrease Brandstettera úspěšný rok. Celkové pojistné skupiny 2019 podle předběžných výsledků nepatrně vzrostlo o 1,2 % na konečných 5,373 miliardy EUR. Podařilo se zlepšit combined ratio. Zisk před zdaněním činil 295,7 milionu EUR, což znamenalo po očištění vlivu odprodeje společnosti Casionos Austria navýšení bezmála o pětinu. Ze zahraničí (17 evropských zemí sdružených v rámci UNIQA International) byl loňský přísun pojistného ve výši 1,561 miliardy EUR (tj. 29,1 %), což znamenalo v podstatě stabilní vývoj; zbytek předepsala UNIQA na pojistném v domovském Rakousku. Nejúspěšnější zahraniční společnosti byly Česká republika, Maďarsko a Bulharsko. Loni se na těchto trzích dařilo zejména v majetkovém a úrazovém pojištění, zatímco v životním pojištění pokračoval strategický ústup z jednorázově placeného pojištění. Pro koncern loni v Evropě pracovalo na plný úvazek více než 13.000 lidí. UNIQA v České republice se na celkovém předepsaném pojistném UNIQA International podílela z 19 % (v roce 2018 z 17,5 %) a na hospodářském výsledku (před zdaněním) z 32 %.


O společnosti UNIQA
UNIQA pojišťovna vyvíjí své aktivity na českém pojistném trhu již šestadvacet let. Jako univerzální pojišťovna nabízí kompletní paletu pojistných produktů pro občany i korporátní klienty. Podle objemu pojistného figuruje stabilně mezi sedmi nejsilnějšími pojišťovnami v ČR. UNIQA pojišťovna je součástí skupiny UNIQA Insurance Group, která je aktivní na 18 evropských trzích a obsluhuje téměř deset milionů klientů.