Česky > O nás > Pro média > Asistence k cestovnímu pojištění UNIQA pomohla loni bezmála ve 3 tisících případech

Asistence k cestovnímu pojištění UNIQA pomohla loni bezmála ve 3 tisících případech

02.03.2020

Nedílnou součástí cestovního pojištění UNIQA je asistenční servis, dostupný odkudkoli na světě 24 hodin denně na telefonu. Loni pomoc využilo na 3.000 turistů, kteří se v zahraničí dostali do potíží. Náklady na intervence asistenční služby stály UNIQA asi 44 milionů korun.

Zatímco část jednodušších případů se daří odbavit telefonicky radou nezprostředkováním kontaktu, mnohem složitější je to při těžkých úrazech, hospitalizacích, operacích nebo repatriacích. Tady už se osvědčí jazyková vybavenost a odborná erudice personálu asistence zastupující zájmy postižených turistů v nouzi v různých koutech světa.

Nejvíce intervencí bylo loni zapotřebí v červenci, srpnu a červnu. Výkyv směrem nahoru přinesly i únor a březen. Sezonalita tak kopírovala nejoblíbenější období Čechů pro letní a zimní dovolenou.

Nejvíce o pomoc žádali zákazníci UNIQA na cestách ve věku 20-30 let, dále 40-50 let. Hodně bylo i dětských klientů ve věku 1-8 let. Několik stovek asistencí poskytla UNIQA také sedmdesátníkům. Nejstarším byl náš turista v Chorvatsku ve věku 89 let. Asistence byla poskytnuta loni celkem ve 118 zemích světa. Nejčastější byly žádosti z Řecka, Itálie, Rakouska, Chorvatska, Egypta a Španělska. Více než stovka intervencí se uskutečnila v USA.

Nejčastějšími diagnózami nemocných cestovatelů byly záněty horních cest dýchacích, zažívací potíže, úrazy dolních končetin, ale i záněty uší a obtíže se zuby. Z nemedicínských případů bylo nejvíce ztracených zavazadel, odpovědnostních případů, storen a potíží spojených se změnou letů letadel.

Loni se vyskytlo dokonce 23 úmrtí turistů s cestovním pojištěním UNIQA v zahraničí. Asistence zajišťovala loni asi 240 hospitalizací s celkovými náklady zhruba 12 milionů korun. Nejvíce jich bylo v Rakousku a v Itálii, zejména v zimní sezóně v souvislosti s úrazy končetin a trupu při sportu.

Velmi drahá bývá repatriace turistů domů do ČR, zejména jedná-li se o letecké speciály s doprovodem (loni 6x) nebo převoz na tzv. stretcher lehátkách k zafixování pacienta v letadle (loni 9x). Celkem bylo dopraveno loni domů 140 lidí s celkovými náklady 15 milionů korun. Průměrná repatriace tak stála asi 109.000 korun, ale nejdražší (letecký speciál s lékařským doprovodem) z Indonésie přišla na 1,7 milionu korun. 

Nejdražšími případy, kde bylo zapotřebí asistence a repatriace, byly loni dvě události, obě shodou okolností v Indonésii. U jednoho se jednalo o závažný úraz trupu s hrozbou ochrnutí, kde bylo nutné transportovat postiženou klientku nejprve na kliniku v jiném blízkém státu, kde se mohla podrobit první operaci vedené kvalitním týmem, protože v místě, kde se poranila, nebyla podobná péče na dostatečné úrovni k dispozici. Teprve poté a po nutné pooperační hospitalizaci byla letecky na stretcher lehátku transportována do Prahy. Další případ se týkal závažného onemocnění s potřebou nejprve pacienta stabilizovat v lokální nemocnici a poté převézt leteckým speciálem s lékařským doprovodem domů. Oba zmíněné případy vyšly shodně celkově na 2,2 milionu korun.


O společnosti UNIQA
UNIQA pojišťovna vyvíjí své aktivity na českém pojistném trhu již šestadvacet let. Jako univerzální pojišťovna nabízí kompletní paletu pojistných produktů pro občany i korporátní klienty. Podle objemu pojistného figuruje stabilně mezi sedmi nejsilnějšími pojišťovnami v ČR. UNIQA pojišťovna je součástí skupiny UNIQA Insurance Group, která je aktivní na 18 evropských trzích a obsluhuje téměř deset milionů klientů.