Česky > O nás > Pro média > Upozornění pro klienty

Upozornění pro klienty

15.06.2021

Vážení klienti,
rádi bychom vás upozornili na nový podvodný e-mail, který vzbuzuje dojem, že byl zaslán společností UNIQA a jehož cílem je vylákání osobních údajů klientů (tzv. phishing).
Prosíme, v žádném případě na tento e-mail nereagujte.
Děkujeme!

Ukázka podvodného e-mailu:

 

Co je to phishing
Phishing jsou podvodné e-mailové zprávy, které mají vzbudit dojem, že byly odeslány z e-mailové adresy pojišťovny UNIQA, které mají za cíl získání a následné zneužití identity nebo klientského čísla a hesla adresáta (identifikační a autentizační údaje), bezpečnostního kódu nebo například PIN k platební kartě či dalších bezpečnostních údajů.

Zpráva je obvykle psána špatnou češtinou nebo je v angličtině, obsahuje link na údajné stránky pojišťovny UNIQA a vyzývá k potvrzení osobních bankovních údajů.

Co mám dělat, když jsem obdržel phishingový e-mail?
Na zprávu v žádném případě nereagujte. Následně jí smažte a na link neklikejte. V případě, že se tak stalo, hrozí, že poskytnete citlivé údaje útočníkům k dalšímu zneužití.

Pokud se po použití aktivního linku otevře podezřelá stránka nebo se zahájí nahrávání obsahu do vašeho PC, ihned tuto činnost přerušte.

Jak se dostala moje e-mailová adresa k někomu, kdo phishing rozesílá? Nejde o únik dat?
V žádném případě se nejedná o únik dat. Jde o typický případ spamu. Útočníci obvykle e-mailové adresy příjemců náhodně generují nebo je nakupují na černém trhu.

My úspěšně chráníme e-mailové adresy svých klientů, stejně jako ostatní citlivé údaje a nikdy je neposkytuje třetím stranám.