Česky > O nás > Pro média > Nouzové situace v domácnosti: co se všechno může stát a jak to řešit

Nouzové situace v domácnosti: co se všechno může stát a jak to řešit

06.09.2023

Znáte to. V situacích, kdy nejvíc potřebujete klid, vás v domácnosti zastihnou nouzové události. S vypětím posledních sil se je pokoušíte řešit a zjistíte, že vás to stojí čas, ještě větší stres i peníze. Řešení je přitom jednoduché – a zdarma.

 

 

Když se doma nedaří. Pomocná ruka na dosah

Adam s Anežkou si včera přivezli domů z porodnice jejich dvojčátka. Kromě běžných zmatků prvního dne nového života začal neskutečný frmol – krmení, přebalování, uspávání, a to všechno ve dvojnásobném provedení. I když se snaží oba dva, stále mají pocit, že nestíhají, a pokaždé, když malí synové zapláčou, připadají si bezradní. A do toho jim náhle vypověděla poslušnost pračka, přitom ji mají teprve třetí rok. To už se rozplakala i Anežka – bez pračky si prostě s péčí o dvojčata neporadí.

Seniorka Blažena vyběhla z domu jen s odpadky do popelnice. Jakmile se za ní zabouchly vstupní dveře, uvědomila si, že její klíče zůstaly zastrčené v zámku uvnitř. Co teď? Na sporáku bublá polévka a nejpozději za hodinu si musí píchnout inzulín, je diabetička.

Mojmír leží doma s angínou. Antibiotika už začala zabírat, tělu se trochu ulevilo. Jenomže v tu chvíli se pokazilo topení. Kotel nefunguje. Odpoledne se Mojmírovi znovu vrátila horečka a potřeboval by se pořádně zahřát. Jenže jak, když radiátory jsou studené a venku je pod nulou?

Ivana nabídla sestře, že pohlídá její dcerky poslední týden prázdnin na chatě. Ta s vděčností přijala, protože už jí scházela dovolená. Ivana se těšila, jak si pobyt s malými neteřemi užije. Jenže už druhý den zjistila, že sršni vykousali díru do štítu chaty a postavili si na půdě hnízdo. Ivana věděla, že jedna holčička je silný alergik. Bylo jí jasné, že se sršňů musí zbavit, ale sama se jich bála. A hasiči jí sdělili, že odstraňují hnízda jen ve veřejném prostoru.

Každý to zná. Takové patálie potkají jednou za čas většinu lidí. A v dnešní době, kdy shánění pomoci či schopného řemeslníka zabere dlouhý čas, není jednoduché situaci vyřešit. Zvláště je-li to naléhavé a nesnese-li to odkladu.

A přitom je tady jedno snadné řešení: stačí jen mít pojištění domácnosti. Protože opravdu moderní pojištění zahrnuje dnes i řadu užitečných služeb pro každý den, nejen pro pojistnou událost. Asistenční servis  je dostupný na telefonu 24 hodin denně. Stačí jen zavolat a ponechat starosti se zajištěním potřebného řemeslníka či profese na pojišťovně. Ta navíc za jejich práci přebírá garanci, že bude provedena řádně a v nejkratší možné době.

 

 

Snadné řešení se jmenuje pojištění domácnosti

Proto mají všechny čtyři výše popsané příběhy dobrý konec. Opravář praček přišel domů k Anežce a Adamovi a zjistil komplikovanou závadu, kterou nešlo opravit na místě. Zařídil odvoz porouchané pračky z připojištění asistence a do pár dnů byla opravená funkční pračka zpět. Anežku s Adamem to nestálo ani korunu z jejich úspor. Když Blažena zavolala na asistenci pojišťovny a vyložila jim svoji situaci, operátoři neváhali a expresně poslali na její adresu zámečníka, aby jí byt otevřel. Ani ona neplatila za službu nic, z vděčnosti ale zabalila řemeslníkovi s sebou na svačinu koláč.

K Mojmírovi pospíchal instalatér. Zjistil závadu a za pár hodin namontoval potřebný náhradní díl, takže topení bylo zachráněno. A stálo to jen několik stovek, protože většina nákladů za opravu a dopravu se vešla do sjednaného limitu asistenčních služeb k pojištění. Mojmírovi se ulevilo a stonalo se mu mnohem lépe. Ivaně poradila sestra, aby zavolala na asistenci k pojištění rekreační domácnosti. Zanedlouho se objevili odborníci. Ivana se s dětmi zavřela na hodinku dole v chatě a oni zatím nebezpečné hnízdo zdarma zlikvidovali. Poslední týden prázdnin se tak nakonec vydařil.

Takto snadno lze řešit mnoho patálií, protože asistenční služby k pojištění poskytují opravdu široký servis. Umí poslat zámečníka, instalatéra, topenáře, elektrikáře, sklenáře, opraváře spotřebičů a zástupce dalších řemesel. Dokáže poskytnout i poradenství právníka, například při komplikovaných reklamacích zboží, při neshodách s dodavateli služeb nebo při sousedských sporech. Moderní asistence nabídne pomoc i při poruše jízdního kola, instalaci nové IT techniky nebo mobilu či foťáku, ale i při záchraně dat či po útoku hackera.

Méně známé, ale stejně užitečné, jsou služby dezinsekce nebo deratizace. Významným příspěvkem může být i sanace a uvedení domácnosti do obyvatelného stavu (například vyčištění nebo vysušení interiéru) či organizace náhradního ubytování při havarijní situaci. „Asistenční služby jsou nejrychleji se rozvíjející součástí pojištění domácnosti. Dnešní trh je velmi konkurenční a bohatý doplňkový servis tak může být významným rozdílovým faktorem. Proto jeho rozvoji věnujeme maximální pozornost a bereme na sebe i záruku za jeho kvalitu,“ uvádí Zdeněk Hruška, manažer pojištění majetku a odpovědnosti UNIQA.

Spolehněte se na pojišťovnu

Využít asistenci lze navíc i opakovaně, když si vás smůla během roku vybere vícekrát. A to už jsou pořádné benefity. Nicméně studie Instant Research IPSOS pro společnost UNIQA v loňském roce zjistila, že více než polovina klientů pojišťoven o této výhodné službě k pojištění domácnosti neví. Asistenci využila v reálném životě zatím jen asi desetina zákazníků pojišťoven. „Přitom zpětná vazba těch, kteří asistenční služby vyzkoušeli doma sami na sobě, je velmi pozitivní. Ukazuje se, že kdo si je zavolal jednou, v budoucnu už neváhá a obrací se na ně opakovaně,“ říká Zdeněk Hruška z UNIQA.

Vyplatí se proto uložit si do mobilu číslo na asistenci +420 488 125 125 – pro všechny případy. A pokud vás potká podobná nepříjemná situace, spolehněte se na odborníky, kteří za vás problém zvládnou – za pár hodin a v mnoha případech zcela zdarma. Zavolat je můžete ve dne i v noci.

 

Více informací o Integer euismod leo