Česky > O nás > Pro média > UNIQA získala prestižní ocenění EFFIE AWARD Europe 2023 za kampaň „Mluvte upřímně“

UNIQA získala prestižní ocenění EFFIE AWARD Europe 2023 za kampaň „Mluvte upřímně“

07.12.2023

Komunikační česko-slovenská kampaň „Mluvte upřímně o duševní nepohodě“ byla oceněná na evropské úrovni: získala bronzovou EFFIE AWARD Europe 2023 v kategorii „Positive Change – Social Good“. Nejprestižnější soutěž v oblasti reklamy na kontinentu každoročně oceňuje skutečnou efektivitu kampaní firem. Na úterním galavečeru v Bruselu tak proměnila UNIQA s kreativní agenturou TRIAD Advertising nominaci na shortlistu na cennou medaili.

 

Foto (zprava):  Katarína Strýčková, CSR expert UNIQA a Martin Woska a Katarína Poláková z reklamní agentury TRIAD přebírají cenu na galavečeru EFFIE v Bruselu

„V UNIQA máme velkou radost ze zisku bronzové EFFIE AWARD Europe! Obzvláště nás těší, že se tak stalo v kategorii Pozitivní změna. Právě v ní bylo přihlášeno nejvíce soutěžících projektů, takže konkurence byla největší. To, že se pozitivní změnu podařilo navázat i na obchodní výsledky, je výsledkem kreativního partnerství. Děkujeme agentuře TRIAD za skvělou spolupráci, koncept a celkové uchopení tématu duševního zdraví. To je oblast pro UNIQA velmi důležitá, a proto věříme, že navážeme dalšími společnými projekty,“ komentovala cenné umístění Ganna Pidgorna, členka představenstva UNIQA pro lidské zdroje, značku a udržitelnost.

O soutěži EFFIE AWARD

Jde o nejprestižnější evropskou cenu v oblasti reklamy a marketingu, kterou uděluje 70členná mezinárodní porota ve dvou kolech. Kritéria jsou nastavena velmi přísně, protože se hodnotí celková efektivita uskutečněné kampaně. Kategorie EFFIE „Pozitivní změna“, v níž bodovala UNIQA, je vysoce konkurenční, protože do ní míří až 40 % přihlášek. Podmínkou úspěchu je podpora „vyššího dobra“ pro celou společnost.

Ocenění je proto významným důkazem, že strategická podpora duševního zdraví ze strany české i slovenské UNIQA přináší pozitivní změnu v obou zemích. Ta se promítá i do image značky a prodejních atributů. Díky ní vzrostly hodnoty „zvažování značky pro nákup“ a „nákupní záměr“. Současně posílil finanční ukazatel hrubé produkce u pojištění domácnosti a životního pojištění, jež byly komunikovány během kampaně.

Kampaň UNIQA Mluvte upřímně

Image kampaň „Mluvte upřímně o duševní nepohodě“ měla v prvním kroku pomoci destigmatizovat téma duševního zdraví. V reklamních spotech ji podpořili sportovní ambasadoři značky UNIQA – lyžařky Martina Dubovská a Petra Vlhová. Klíčovou součástí aktivit byl Test duševního zdraví, který prostřednictvím odborné služby Diagnose.me přinesla UNIQA na svojí webové stránce. Vyplnilo ho 320 000 lidí z ČR a SR.
https://www.uniqa.cz/mluvte-uprimne/

Díky podpoře UNIQA se nejprve na Slovensko a postupně i do Česka dostává aktuálně celosvětově známý „Kurz první pomoci pro duševní zdraví“, původně z Austrálie. Odborníci z Ligy za duševné zdravie profesionálně školí lidi v SR a ČR, aby se stali instruktory a šířili povědomí o ochraně duševního zdraví dále. První firmou, která do programu zapojila své zaměstnance, je právě UNIQA: https://kurzy.dusevnezdravie.sk/akosarozpravat

Do kurzu se zapojilo už bezmála 130 zaměstnanců. Ti procházejí školením a workshopy pod vedením lektorů z Ligy za duševné zdravie. Naučí se při nich poskytnout pomoc svým kolegům nebo blízkým při akutních mentálně a psychicky náročných situacích – podobně jako by poskytli první pomoc při úrazu nebo dopravní nehodě.

„Všechny naše aktivity vycházejí z přesvědčení, že silná společnost je taková, která se stará o celkovou pohodu všech jejích členů. Duševní zdraví v posledních letech velmi utrpělo. Využitím našeho renomé, našich sportovních ikon a strategické spolupráce s experty se snažíme o trvalý pozitivní vliv na zvyšování povědomí o této oblasti a na odbourávání stereotypů s ní spojených. Věříme, že tím přispíváme k odolnější a empatičtější komunitě, v níž se všem žije lépe,“ vysvětluje motivy UNIQA pro podporu duševního zdraví Ganna Pidgorna.

UNIQA se spojila pro tento účel s renomovanými profesionálními platformami: v České republice s Linkou bezpečí (pro děti a jejich rodiče) a také mladou iniciativou Nepanikař. Na Slovensku je UNIQA propojená s linkou pomoci Nezábudka a se zmíněnou Ligou za duševné zdravie. V Bratislavě podpořila UNIQA vznik prvního dětského psychiatrického stacionáře, v Praze přispěla na dětské oddělení psychiatrické léčebny v Praze-Bohnicích. UNIQA rovněž pomohla s přípravou české verze on-line kurzu pro lidi, kteří mají ve svém okolí blízké čelící nějaké formě psychického onemocnění, aby věděli, jak k nim přistupovat a jak komunikovat.

Součást pojištění

UNIQA myslí na duševní diagnózy a poruchy chování i v rámci svých pojišťovacích produktů. Mimo jiné proto, že jak v Česku, tak i na Slovensku jsou tyto nemoci druhým nejčastějším důvodem přiznání invalidní penze. V rámci životního pojištění u rizika invalidity kryje UNIQA desítky organicky vzniklých duševních a psychických onemocnění. Součástí pojištění jsou i bezplatná psychologická pomoc a poradenství.